Tematyka kompleksowa - język angielski

Tematyka kompleksowa - język angielski
 
Grudzień

 Grupa młodsza


1. Nauka nazw zwierząt

2. Rymowanka o zwierzętach

3. Ile jest zwierzątek? Nauka nazw liczebników

4. Piosenka o Bożym Narodzeniu



Grupa starsza
 
1. Zwierzęta – wprowadzenie i utrwalenie słownictwa.
 
2. Nazwy zwierząt – gry i zabawy dydaktyczne i ruchowe.
 
3. Piosenka o zwierzętach, pożywienie i domki zwierząt.

4. Historyjka obrazkowa – zwierzęta.

5. Ile jest piesków? Jakie są kotki?
 
6. Powtórzenie i utrwalenie – zwierzęta.

7. Słownictwo związane z Bożym Narodzeniem

8. Nauka piosenki "Wesołych Świąt"

 

Listopad

 Grupa młodsza
1. Nauka nazw przedmiotów (krzesło, pióro, ołówek, stół)
2. Przedmioty i przybory w przedszkolu.
3. Które przedmioty i przybory są duże, a które są małe?
4. "Twoja torba"- historyjka obrazkowa


Grupa starsza
1. Przedmioty w naszej sali - wprowadzenie i utrwalenie słownictwa
2. Nasze przybory w przedszkolu
3. Śpiewamy piosenkę o przedmiotach w sali
4. Które przedmioty i przybory są duże, a które są małe?
5. Historyjka obrazkowa - przedmioty w sali.
6. Śpiewamy piosenkę o przedmiotach w sali, ile jest przedmiotów?
7. "Wskaż krzesło, dotknij stół" - wydajemy i wykonujemy polecenia.
8. Nazwy przedmiotów i przyborów - powtórzenie poznanych wyrazów, zwrotów i piosenki

 
Pażdziernik

Grupa młodsza
1. Nazwy czynności (clap your hands, move your body, stamp your feet)
2. Nauka nazw liczebników
3. Utrwalenie nazw części ciała - zabawy dydaktyczno- ruchowe
4. Historyjka obrazkowa - części ciała

Grupa starsza
1. Utrwalenie nazw części ciała i poznanych czynności
2. Nauka nazw liczebników 1-5, piosenka o liczbach
3. Historyjka obrazkowa- utrwalenie nazw poznanych kolorów, części ciała i liczb
4. Moja prawa ręka, moja lewa noga - powtórzenie
5. Moja rodzina - wprowadzenie i utrwalenie słownictwa
6. Nazwy członków rodziny - gry i zabawy dydaktyczne - powtórzenie
7. Śpiewamy piosenkę "Moja rodzina"
8. Wydajemy polecenia, historyjka obrazkowa o Goofiem

______________________________________________________________________________________________________
 

Wrzesień 2021

Grupa młodsza

1. Jak masz na imię?
2. Nauka zwrotów na powitanie i pożegnanie
3. Piosenka na powitanie i pożegnanie
4. Przedstawianie się
5. Nauka nazw podstawowych kolorów – czerwony, zielony, niebieski, żółty
6. Nauka piosenki o kolorach


Grupa starsza


1. Jak masz na imię?
2. Nauka zwrotów na powitanie i pożegnanie
3. Piosenka na powitanie i pożegnanie
4. Przedstawianie się
5. Nauka nazw podstawowych kolorów – czerwony, zielony, niebieski, żółty
6. Nauka piosenki o kolorach
7. Nauka nazw części ciała
8. Rymowanka o częściach ciała

______________________________________________________________________________________________________



CZERWIEC


GRUPA STARSZA

 

  1. Śpiewamy piosenkę „Jedziemy na piknik”

  2. Historyjka obrazkowa (kolory, przybory szkolne, zabawki)

  3. Co misiu potrafi robić?

  4. Utrwalenie i powtórzenie nazw czynności

  5. Miejsca wakacyjne – wprowadzenie i utrwalenie słownictwa

  6. Powtórzenie – zwierzęta, ciało, kolory, żywność

 

 

GRUPA MŁODSZA

 

  1. Piosenka „Jedziemy na piknik”

  2. Historyjka obrazkowa (kolory, przybory szkolne, zabawki)

  3. Śpiewamy piosenkę o misiu

  4. Utrwalenie i powtórzenie nazw czynności

  5. Dokąd pojedziemy na wakacje?

  6. Powtórzenie – zwierzęta, ciało, kolory, żywność

 

Maj 
Grupa młodsza
1. Słuchanie historyjki o produktach spożywczych.
2. Powtórzenie nazw poznanych produktów spożywczych
3. Czy te produkty spożywcze są dla ciebie dobre?
4. Powtórzenie poznanych zwrotów i wyrażeń - jedzenie
5. Lubię jabłka, ale nie lubię gruszek
6. Co lubisz? zabawa ruchowa.
7. Niedługo wakacje
8. Nauka rymowanki o lecie

Maj
Grupa starsza
1. Historyjka obrazkowa - produkty spożywcze
2. Powtórzenie poznanego słownictwa - gra z wycinanką
3. Czy te produkty spożywcze są zdrowe?
4. Powtórzenie poznanych piosenek i wyrażeń - jedzenie
5. Co lubisz, a czego nie lubisz? powtórzenie
6. Nauka słownictwa - moje wakacje
7. Nauka rymowanki o wakacjach
8. Powtórzenie zwierząt morskich, kolorów, liczb
Kwiecień
Grupa młodsza
Nauczanie stacjonarne
1. Produkty spożywcze - wprowadzenie słownictwa
2. Nauka rymowanki o produktach spożywczych
3. Nazwy owoców
4. Ile jest owoców? 
Kwiecień 
Grupa starsza
Nauczanie stacjonarne
1. Produkty spożywcze - wprowadzenie i utrwalenie słownictwa
2. Nauka rymowanki o produktach spożywczych
3. Nauka nazw owoców. Ile jest owoców?
4. Czy lubisz jabłka? Jakiego koloru są gruszki?

 


Język angielski, grupa młodsza                                                                            13 kwiecień 2021
Temat: Wierszyk "Hello Memo"

Dzieci poznają smoka Memo i posłuchają wierszyk o nim.

Tok zajęć
1. Otwieramy stronę internetową:

Memo i przedszkolaki - język angielski dla przedszkolaków - YouTube
2. Dzieci oglądają filmik i uważnie słuchają.
Tłumaczenie:
Say and do. - Powiedz i zrób.
Hello Memo - Cześć Memo
Come and play with me. - Chodź i pobaw się ze mną.
We are having fun. - Dobrze się bawimy.
3. Włączamy filmik po raz drugi, zatrzymujemy po usłyszanych angielskich zwrotach, słowach, pytamy czy dziecko zrozumiało. Jeśli dziecko nie rozumie zwrotów lub wyrazów, tłumaczymy.
4. Można zachęcać dziecko do powtarzania usłyszanych zwrotów i słów.
5. Im więcej razy dziecko będzie słuchało filmiku, tym lepiej zapamięta. Zachęcam do włączania filmiku również w czasie, gdy dziecko się bawi lub wykonuje inne czynności dnia codziennego.


Język angielski, grupa starsza                                                                            13 kwiecień 2021
Temat: Wierszyk "Hello Memo"

Dzieci poznają smoka Memo i posłuchają wierszyk o nim.

Tok zajęć
1. Otwieramy stronę internetową:

Memo i przedszkolaki - język angielski dla przedszkolaków - YouTube
2. Dzieci oglądają filmik i uważnie słuchają.
Tłumaczenie:
Say and do.- Powiedz i zrób.
Hello Memo - Cześć Memo
Come and play with me. - Chodź i pobaw się ze mną.
We are having fun. - Dobrze się bawimy.
3. Włączamy filmik po raz drugi, zatrzymujemy po usłyszanych angielskich zwrotach, słowach, pytamy czy dziecko zrozumiało. Jeśli dziecko nie rozumie zwrotów lub wyrazów, tłumaczymy.
4. Włączamy filmik po raz trzeci.
5. Zatrzymujemy filmik po usłyszanych słowach, zwrotach w języku angielskim.
6. Prosimy, aby dziecko powtórzyło usłyszane zwroty i wyrazy.
7. Im więcej razy dziecko będzie słuchało filmiku, tym lepiej zapamięta. Zachęcam do włączania filmiku również w czasie, gdy dziecko się bawi lub wykonuje inne czynności dnia codziennego.


Język angielski, grupa młodsza                                                                             06 kwiecień 2021
Temat: Easter - revision

W dniu dzisiejszym dzieci powtórzą słownictwo związane ze Świętami Wielkanocnymi i  piosenkę o świętach.

Tok zajęć
1. Otwieramy stronę internetową :

Easter | LearnEnglish Kids | British Council
2. Dzieci klikają w głośnik obok każdego z napisów i s
łuchają wymowę. Rodzic tłumaczy nowe słownictwo.
lamb- baranek
hot-cross buns- bułeczki z krzyżem
nest - gniazdo
basket - koszyk
Easter eggs - pisanki
Easter bunny - zajączek wielkanocny
chicks - kurczaki
chocolates - czekoladki.
3. Rodzic klika po raz drugi w głośnik obok napisu, dzieci powtarzają poznane słownictwo.
4. Przyporządkowujemy słówko do obrazka. Klikamy w głośnik, słuchamy wymowę, następnie w napis (nie w głośnik), kolejno wybieramy właściwy obrazek i klikamy w miejsce pod obrazkiem. 
5. Kiedy przyporządkujemy wszystkie wyrazy, klikamy "Finish" pod obrazkami. Pojawia nam się wynik.
6. Zachecam dzieci również do posłuchania piosenki o zajączku wielkanocnym, poznanej na ostatnich zajęciach. 
Happy Easter Song - YouTube


Język angielski, grupa starsza                                                                           06 kwiecień 2021
Temat: Easter - revision

W dniu dzisiejszym dzieci powtórzą słownictwo związane ze Świętami Wielkanocnymi i  piosenkę o świętach.

Tok zajęć
1. Otwieramy stronę internetową :

Easter | LearnEnglish Kids | British Council
2. Dzieci klikają w głośnik obok każdego z napisów i s
łuchają wymowę. Rodzic tłumaczy słownictwo.
lamb- baranek
hot-cross buns- bułeczki z krzyżem
nest - gniazdo
basket - koszyk
Easter eggs - pisanki
Easter bunny - zajączek wielkanocny
chicks - kurczaki
chocolates - czekoladki.
3. Rodzic klika po raz drugi w głośnik obok napisu, dzieci powtarzają poznane słownictwo.
4. Przyporządkowujemy słówko do obrazka. Klikamy w głośnik, słuchamy wymowę, następnie w napis (nie w głośnik), kolejno wybieramy właściwy obrazek i klikamy w miejsce pod obrazkiem. 
5. Kiedy przyporządkujemy wszystkie wyrazy, klikamy "Finish" pod obrazkami. Pojawia nam się wynik.
6. Zachęcam do powtórzenia tej czynności wielokrotnie, pamiętamy o klikaniu w głośnik i słuchaniu wymowy.
7. Zachecam dzieci również do posłuchania piosenki o zajączku wielkanocnym, poznanej na ostatnich zajęciach. 
Happy Easter Song - YouTube



Język angielski, grupa młodsza                                                                    30 marzec 2021
Temat: Happy Easter

Wielkanoc w Wielkiej Brytanii to święto państwowe. Tak, jak w Polsce króliki (rabbits), pisklęta (chicks) i jajka (eggs) uważane są za symbole Wielkanocy. Jedną z tradycji jest zabawa w szukanie jajek czekoladowych zwane Easter Egg Hunt.

Tok zajęć.
1. Dzieci przygotowują jajka wielkanocne z papieru w różnych kolorach (red, yellow, blue, green, orange).
2. Następnie przeliczają w języku angielskim pisanki, które zrobiły, nazywają je w języku angielskim (Easter eggs).
3. Dzieci nazywają kolory, mówią np. a blue Easter egg, a yellow Easter egg. 
4. Rodzice chowają kolorowe jajka w różnych miejscach w domu.
5. Dzieci szukają jajek. (zabawa- Easter Egg Hunt). Za każdym razem, kiedy znajdują, powtarzają (Easter Egg i nazywają kolor). 


Zachęcam do posłuchania piosenki "Happy Easter"

Happy Easter Song - YouTube

Grupa starsza                                                                                                        30 marzec 2021
 Temat: Happy Easter

Wielkanoc to w Wielkiej Brytanii święto państwowe. Tak, jak w Polsce króliki (rabbits), pisklęta (chicks) i jajka (eggs) uważane są za symbole Wielkanocy. Ludzie wysyłają sobie świąteczne kartki i dają czekolaowe jajka wielkanocne. Dzieci w krajach anglosaskich wierzą, że jajka wielkanocne przynosi i chowa zajączek wielkanocny (Easter Rabbit lub Easter Bunny), dlatego jedną z tradycji jest zabawa w szukanie czekoladowych jajek, zwane Easter Egg Hunt. 

Tok zajęć
1.Dzieci przygotowują kilka kolorowych jajek z papieru, zajączka maskotkę (jeśli nie ma w domu, to z papieru), koszyczek, kurczaczka. 
2. Dzieci powtarzają wyrazy Easter eggs, bunny, basket, chick, wskazują na daną rzecz, lub obrazek. 
3. Dzieci przeliczają w języku angielskim jajka, nazywają ich kolory w języku angielskim. 
4. Rodzice chowają jajka wielkanocne w różnych miejscach w pokoju (domu). 
5. Dzieci szukają papierowych pisanek (zabawa Easter Egg Hunt). 
6. Rodzic daje wskazówki dziecku, czy jest blisko znalezienia jajka używając słów - ciepło, zimno, gorąco (warm, - cieplo, cold-zimno, hot-gorąco). 

Zachęcam do posłuchania piosenki "Happy Easter"

Happy Easter Song - YouTube


marzec

Grupa młodsza

 

  1. Powtórzenie – nazwy zwierząt morskich

  2. Powtórzenie – nastrój, liczby, kolory

  3. Nauka nazw zabawek

  4. Rymowanka o zabawkach

  5. Jakie masz zabawki?

  6. Piosenka o zabawkach

  7. Zabawki – historyjka obrazkowa

  8. Ile jest zabawek?

  9. Zabawki współczesne i z przeszłości

  10. Zabawki – powtórzenie materiału


 

Grupa starsza

  1. Nazwy zwierząt morskich – powtórzenie.

  2. Nastrój, przeliczanie, nazwy kolorów - powtórzenie

  3. Nazwy zabawek- wprowadzenie i utrwalenie

  4. Opowiadamy, jakie mamy zabawki

  5. Rymowanka o zabawkach

  6. Piosenka o zabawkach

  7. Moja zabawka- historyjka obrazkowa

  8. Jakie są zabawki? Ile jest zabawek?

  9. Zabawki współczesne i z przeszłości

  10. Powtórzenie poznanych słówek, piosenki, rymowanki o zabawkach

 

luty 2021
 

Grupa młodsza

  1. Przyjaciele zwierząt – powtórzenie nazw zwierząt.

  2. Piosenki o zwierzętach, przeliczanie zwierząt.

  3. Co pływa w morzu?

  4. Zwierzęta i obiekty morskie

  5. Czy on jest wesoły czy smutny?

  6. Piosenka o zwierzątkach morskich.

  7. Zwierzęta morskie – historyjka obrazkowa.

  8. Ile rybek brakuje?

 

Grupa starsza

 

  1. Zwierzęta domowe, ich pożywienie i domki.

  2. Zwierzęta – powtórzenie poznanego słownictwa i piosenek.

  3. Nauka rymowanki o zwierzętach morskich, nauka nazw zwierząt.

  4. Nauka nazw kolorów, zwierząt i obiektów morskich.

  5. „Jestem szczęśliwy” - nauka piosenki.

  6. Zwierzęta morskie- historyjka obrazkowa

  7. Powtórzenie nazw zwierząt morskich – gra z wycinanką.

  8. Czystość plaż i mórz
     

______________________________________________________________________________________________________

Styczeń

Grupa starsza

  1. Piosenka o Bożym Narodzeniu – powtórzenie i utrwalenie.

  2. Jakiego koloru jest dywan? Utrwalenie nazw kolorów i liczb.

  3. Zwierzęta – wprowadzenie i utrwalenie słownictwa.

  4. Nazwy zwierząt – gry i zabawy dydaktyczne i ruchowe.

  5. Piosenka o zwierzętach, pożywienie i domki zwierząt.

  6. Historyjka obrazkowa – zwierzęta.

  7. Ile jest piesków? Jakie są kotki?

  8. Powtórzenie i utrwalenie – zwierzęta.

 

Grupa młodsza

  1. Piosenka o Bożym Narodzeniu – utrwalenie i powtórzenie.

  2. Nauka rymowanki o zwierzętach, liczby 1-6.

  3. Zwierzęta – zabawy dydaktyczne.

  4. Duży pies czy mały piesek?

  5. Ile jest kotków?

  6. Historyjka obrazkowa o zwierzętach.

  7. Zwierzęta – praca plastyczna.

  8. Powtórzenie poznanych nazw zwierząt,

     

Grudzień
Grupa młodsza

1. Nauka nazw przedmiotów w sali, nauka rymowanki.
2. "Wskaż krzesło, dotknij stół" - wykonujemy polecenia.
3. Piosenka o przedmiotach w klasie, zabawy edukacyjne - przedmioty w sali.
4. Jakie są przedmioty w klasie? (duży, mały), historyjka o przedmiotach.

Grupa starsza
1. Przedmioty w naszej sali - wprowadzenie i utrwalenie słownictwa.
2. Historyjka obrazkowa - przedmioty w sali.
3. Śpiewamy piosenkę o przedmiotach w sali, ile jest przedmiotów?
4. "Wskaż krzesło, dotknij stół" - wydajemy i wykonujemy polecenia.

Listopad

 Grupa młodsza
1. Historyjka obrazkowa, utrwalenie nazw poznanych kolorów i części ciała
2. Nauka nazw liczebników, nauka piosenki (liczby 1-5)
3. Kto to jest? Nauka rymowanki o rodzinie
4. Nauka nazw czynności (jump, run, turn around), wykonujemy polecenia


Grupa starsza
1. Historyjka obrazkowa- utrwalenie nazw poznanych kolorów, części ciała i liczb. (ścieżka numer 8-płyta CD)
2. Moja prawa ręka, moja lewa noga, powtórzenie (rozdział 1- części ciała, czynności, liczby, kolory)
3. Utrwalenie poznanego słownictwa o rodzinie, nauka rymowanki o rodzinie (ścieżka numer 9- płyta CD)
4. Nazwy czynności (jump, run, turn around), śpiewamy piosenkę, wydajemy i wykonujemy polecenia (ścieżka numer 10 - płyta CD)

______________________________________________________________________________________________________
Październik

Grupa młodsza
1. Nazwy kolorów (blue, red, yellow, green)
2. Utrwalenie nazw członków rodziny, kolorów
3. Nazwy części ciała (body, feet, hands, head)
4. Nazwy czynności (clap your hands, move your body, stamp your feet)

Grupa starsza
 1. Utrwalenie nazw członków rodziny, piosenki o rodzinie, utrwalenie nazw kolorów
2. Nauka nazw części ciała (body, feet, hands, head)
3. Nauka nazw czynności ( clap your hands, move your body, touch your head, stamp your feet)
4. Nauka nazw liczebników 1-5, piosenka

______________________________________________________________________________________________________

Wrzesień

Grupa młodsza
1. Jak masz na imię?
2. Nauka zwrotów na powitanie i pożegnanie, piosenka o rodzinie

Grupa starsza
1. Nauka zwrotów na powitanie i pożegnanie, nazwy członków rodziny, piosenka o rodzinie
2. Nazwy kolorów. Jak masz na imię?


Kontakt: Anna Pikos
email: ampik@op.pl